Šiuo metu yra prisijungę 25 svečiai ir 0 narių Jūs esate neprisijungęs |
Naudotojas Slaptažodis Prisiminti mane šiame kompiuteryje
| registruotis | Lietuvos vėliava Angliška vėliava
Visuomeninė Lietuvos LGBT svetainė
Visuomeninė Lietuvos LGBT+ svetainė
Pranešk!

Apklausa

Ar Jums patogesnė naujoji GayLine.LT svetainė?

Rezultatai | Kitos apklausos

Balsų: 337, komentarų: 5

Reklama



Autorius Vytautas Valentinavičius, sekmadienį, 2010.08.15 17:17. Perskaityta 15377 kartus

Raewyn Connell (gim. 1944) gimė kaip Robert William Connell, ši moteris yra įtakingiausia Australijos sociologė. Jos tyrinėjimų sritis varijuoja nuo didelės apimties klasių dinamikos, skurdo ir švietimo, žinių sociologijos, seksualumo ir AIDS prevencijos iki socialinės kaitos ir socialinės lyties sąsajų. Parašiusi knygą „Masculinities“ (1995) ji tapo šios srities tyrinėjimų pradininkė. Raewyn Connell šiuo metu yra Sidnėjaus universiteto profesorė.

Raewyn ConnellRaewyn Connell

Organizacijos ILGA puslapyje rašoma, jog paradoksalu, kad nūdienos svarbiausia vyriškumo tyrinėtoja yra šiuo metu moteris. Visų pirma, ar Jūs jaučiatės moterimi?


Ne, aš nesijaučiu moterimi. Aš tiesiog žinau tai. Aš nemanau, kad šis žinojimas labai skiriasi nuo to supratimo, kokį turi kitos moterys (ir vyrai, apie buvimą vyrais). Transeksualiai moteriai, žinoma, suvokimas yra neabejotinai sudėtingas. Vis dėl to, socialinės lyties keblumų įvairiuose lygmenyse yra kiekvieno asmens gyvenime.


Ar Jūs jaučiatės vyru?

Didesnę savo gyvenimo dalį aš stengiausi gyventi kaip vyras, tačiau visada su nežymiomis prieštaromis. Tai tokia situacija, kuomet daugelis transeksualių moterų susiduria su tuo. Tiesiog nėra paprastos išeities iš šios prieštaravimų situacijos ir nėra rezultatų be didelės kainos – įskaitant kainą kitiems asmenims mūsų gyvenime. Tai nėra žavinga situacija ir ji neturėtų būti romantizuojama.


Jūsų nuomone, ar būtina priklausyti vienai iš socialinių lyčių?

Ne. Nėra būtina kiekvienam subjektyviai būti vyru ar moterimi. Yra žmonių, kurie mėgina nuolatos gyventi be įsipareigojimų socialiniai lyčiai. Pavyzdžiui, jie gyvena namų ūkiuose, kurie visiškai neturi jokių sąsajų su socialine lytimi, turi emocinių ar seksualinių santykių, kurie nėra sąlygoti socialinės lyties. Šie žmonės dalyvauja visuomeniniame gyvenime su įvairiais socialinės lyties simboliais ir reikalauja, kad valstybė jų netraktuotų pagal socialinę lytį. Tai yra drąsus projektas ir aš šiais žmonėmis žaviuosi. Tačiau reikia paminėti, kad tokie projektai yra nepaprastai sudėtingi, kadangi socialinė lytis yra masinė socialinė realybė įtvirtinta institucijose ir asmeniniame gyvenime. Daugumai žmonių, turinčių apibrėžtą vietą socialinės lyties santvarkoje, tai yra rutininė gyvenimo būklė, kasdienės veiklos pamatas.


Ar Jums atrodo, kad Jūs gimėte transeksuali, o gal tapote ja?

Negaliu atsispirti citatai: „Asmuo ne gimsta, veikiau tampa moterimi“. Manau, kad tai ką Simone de Beauvoir pasakė apskritai apie moteris lygiai taip pat tinka ir transeksualioms moterims. Tai jokių būdu nereiškia, kad transeksualumas yra gyvenimo būdas arba „pasirinkimas“ – tai taip pat kaip socialinė lytis, „pasirenkama“ būnant moterimi. Socialinė lytis yra sudėtinga realybė visiems. Sakydama, kad tai yra socialinė realybė nenoriu pasakyti, kad tai pakeisti yra paprasta ar lengva. Daugelis transeksualių moterų turi skirtingą požiūrį į transeksualumą ir tiki, kad transeksualumas yra genetiškai nulemtas. Tiesa, yra ir biomedicininės literatūros, kuri taip pat kelia tokias prielaidas.

Ar Jūs tikite, kad apskritai norint įveikti diskriminaciją moterų, homoseksualų ir transeksualų atžvilgiu, vyrų ir moterų grupė turi išgyventi skirtingus procesus?

Aš ilgai įrodinėjau, kad pagrindinė reforma socialinės lyties tvarkoje privalo įtraukti koalicines socialines pajėgas, aš vis dar manau, kad šis požiūris teisingas. Tokios koalicijos egzistavo XX a. septintame dešimtmetyje kai buvo kuriami antidiskriminaciniai ir lyčių lygybės įstatymai Australijoje, Švedijoje ir kitose valstybėse. Koalicijos buvo formuojamos tarp feminisčių ir jas remiančių vyrų valstybės aparate ir darbo partijose. Tarptautinis feminizmas matomas ir šiandien, Jungtinių Tautų atstovybės taip pat dirba bendradarbiaudamos su įvairiomis koalicijomis valstybiniame ir nevyriausybiniame sektoriuose. Koalicinė politika niekada nebuvo paprasta ir niekada nepasiekė visų savo pirminių tikslų, tačiau mes turime mąstyti ta linkme, kadangi nei viena kita politika nepasieks didesnių pokyčių.


Visą interviu anglų kalba skaitykite: Gender & Excellence, teksto autorė Elena Ledda

Pasaulinės sociologų asociacijos duomenimis šios autorės keturi darbai yra tarp dešimties svarbiausių sociologinių darbų.

Šios mokslininkės publikuoti darbai: Ruling Class, Ruling Culture: Studies of Conflict, Power and Hegemony in Australian Life (1977), Class Structure in Australian History (1980), Making the Difference: Schools, Families and Social Division (1982), Gender and Power: Society, the Person and Sexual Politics (1987), Masculinities (1995), Male Roles, Masculinities and Violence: A Culture of Peace Perspective (2000), Gender (2002), Southern theory : the global dynamics of knowledge in social science (2007), Gender : in world perspective (2009)

Pagal Gender & Excellence parengė
Vytautas Valentinavičius

Spausdintuvas versija spausdinimui | Pasidalinti pasidalinti | Klaida pastebėjote klaidą?

Dalinkimės

Email E. paštu

Dalintis su Facebook Facebook

Dalintis su Twitter Twitter

Dalintis su Myspace MySpace

Dalintis su Frype.lt Frype.lt

Dalintis su Blake.lt Blake.lt

Komentarai

Norėdamasi komentuoti, turite būti užsiregistravęs ir prisijungęs

prisijungti | registruotis

tatro

2010-08-15 17:34:41

Labai patiko šio asmens komentarai apie socialinę lytį